måndag 7 oktober 2013

Bra men snuvig helg

Jag har börjat känna av en förkylning sedan i torsdags, men har försökt skynda på sjukdomsförloppet med hjälp av mina "kära vänner" Molkosan och Kan Jang. De har verkligen gjort ett bra jobb då jag endast behövde känna av halsen i två dagar och nu är jag lite snuvig, men det känns som att det snart är över.


I lördags åkte jag till stallet på morgonen och fixade allting, men jag hade NOLL ridsug då det var jättetråkigt väder ute... Så jag åkte tillbaka på kvällen istället när Ina stod inne i sin box. Då regnade det ganska kraftigt, men ridsuget var på topp, så vi tog ett pass i ridhuset i hoppsadeln. Ett blandat pass med konditionsträning samt check av lydnad med övergångar och tempoväxlingar. Hon fick även gå lite i förvänd galopp fyrkanten runt när jag stod upp i lätt sits. Jag ger henne alltså lite mer ansvar att faktiskt fortsätta övningen utan 100% stöd från mitt säte. Ett bytesförsök, men sen höll hon det jättebra och förstod poängen!



Vi hade ridhuset helt för oss själva (quelle surprise, en lördagkväll vid 19-tiden, haha) och det var så mysigt där inne i ljuset och värmen när det var bäckmörkt ute och regnet bara vräkte ner. Så en mysig lördagskväll tillsammans med mitt hjärta, duktig och nöjd var hon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar