lördag 26 oktober 2013

Få tillbaka axelmuskeln

Idag hade Sandra hand om Ina, så jag hann med massvis av ärende!

Efter storhandling på ICA i Gottsunda passade jag på att testa det relativt nyöppnade SATS som finns i det köpcentret. Det var så fint! Alla maskiner var så nya och fräscha + att det var så lite folk :) 


Detta var första riktiga styrkepasset där jag kunde använda lite tyngre vikter igen då mitt muskelfäste vid axeln börjat bli bättre äntligen efter den långvariga inflammation som härjat där... Det var en skön känsla att klara av att träna tyngre igen!

Jag håller även på med squats (knäböj) numera nästan varje dag och idag lade jag på en 15 kilos skivstång på axlarna och körde 70 stycken, så nu är benen ganska möra :) Knäna känns sådär vid denna övning, så jag gör den långsamt så kontrollen över vart knäna pekar finns kvar, annars belastas knäna helt fel och det börjar knaka + gör ont...

Men en sak har jag funderat på; Muskelanvändningen i lättridning, den är ju nästan likadan som in en squat! Man får ju lite hjälp av hästens fart för att ställa sig och sätta sig, men i övrigt blir det samma typ av övning. 


Så rider man mycket får man snygg rumpa ändå, eftersom rump/lårträning görs i lättridningen/lätta sitsen :)

Imorgon står hoppning och innebandy på schemat, tjoho! Älskar söndagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar