måndag 16 december 2013

Sådan mjuk och ridbar häst!

Något fantastiskt har hänt; min tredje "påfyllnad" i knäet som började i fredags har börjat gå tillbaka! Jag var jättesvullen och vätskefylld i knäet i fredags + lördags, men från igår söndag började jag känna mig lite mer rörlig igen och idag har det fortsatt gå åt rätt håll. Jag tror det är mina Naproxen-tabletter som lyckas ta bort "irritationen" som uppstått i leden. Hoppas, hoppas att det försvinner av sig självt så jag slipper tömma en gång till...

Jag var till och med så pass rörlig att jag kunde rida ett ordentligt pass i hoppsadeln idag! Dressyrsadeln måste ju lagas innan man kan använda den igen (sadel-doktorn kommer imorgon), annars hade det varit skönt med långa dressyrläder. Jag kände mig dock som en "nybörjare" i början av passet eftersom jag inte kan använda vänsterknäet/benet på vanligt vis, så jag blir mycket svagare generellt i min sits och faller fram mer än vanligt... Men ett träningspass blev det ändå!

Jag körde ett "töj- och lydnadspass" med Ina och hon var mjuk och elastisk som en avslappnad gummiboll. Just avslappnad är något hon verkligen blivit sedan jag fick igenom mjukheten i sidorna ordentligt. Detta jobbar jag med VARJE PASS, vilket verkligen börjar märkas av nu :)

Anette var snäll och hjälpte mig filma lite när jag travade av på slutet. Jag ville se om hon såg lika avslappnad och mjuk ut som hon känns och det gjorde hon :) Bortse från att jag sitter som en hösäck, det är som sagt knäet som gör att jag inte kan använda hela kroppen och muskelaturen till en normal sits och inverkan...




Jag hoppas att jag nu får vara i tillräckligt bra skick för att kunna rida ordentligt mer än någon enstaka gång i veckan! Och jag ska försöka få mycket träning på film för att kunna se när vi går framåt mer och mer :) 

Hon känns FANTASTISK min lilla häst! Om vi får vara hela nu så kommer denna träningsvinter bli jättebra!

2 kommentarer:

  1. Även om du "bara" travar av så syns det att hon blivit mjukare :-)! Bra jobbat Emilie!!

    SvaraRadera
  2. Du skrev att du sitter som en hösäck men det håller jag verkligen inte med om!! Lite framåtlutad kanske men det är ju inte så konstigt om du har ont, krya på dig!

    SvaraRadera