lördag 24 maj 2014

Finalen i Division II

Nu har vi ridit finalen i Division II, i 29-gradig värme.... Jag red mitt på eftermiddagen då solen var som varmast, men vi kämpade oss igenom både framridning och start precis som alla andra med- och mottävlare :) Tävlingsplatsen var Tuthammaren och det var UDS som anordnade tävlingen. De har alltid så himla välarrangerade tävlingar och man fick till och med välja vilken musik man ville rida till :)!! Jag red mitt trav-+ skrittprogram till "Blurred lines" med Robin Thicke och galopprogrammet till "Summer paradise" med Simple Plan.

Finalen gick i LA:4 vilket är ett innehållsrikt program. Ina var MYCKET mer avslappnad denna gång i Tuthammarens ridhus och hon var mycket ridbar och duktig genom hela programmet med undantag i bakdelsvändningarna... Där lade damen i ankaret och jag fick kämpa för att ens få henne att röra sig åt sidan, suck... Så två bottennapp just i bakdelsvändningarna (där det är koeff) gjorde att vi missade placering tyvärr, första utanför. På bakdelsvändningarna fick vi 3/6 och 5/10 och i övrigt nästan bara 6,5 och 7, så det var egentligen en jättebra ritt och vi slutade på icke skamliga 64,5%. Så... Allt var bra utom just vändningarna och hästen var skitduktig, så det var man ju nöjd med ändå såklart.


Eftersom det var så varmt var det SKÖNT att ha 14 minuters körtid tillbaka till stallet, så jag for hem med Ina på en gång så hon skulle få komma ut i hagen och dricka (favvo-drickstället liksom).

Detta var också Inas sista LA-start som det är tänkt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar