fredag 23 maj 2014

Nya sommardäck till transporten!

Nu har jag 4 helt nya sommardäck till transporten!!

Det började med att vi upptäckte vid däckbytet i april att ett av sommardäcken hade som en reva i sig på utsidan, av slitage alltså. Så det lämnades in till Bildemo som satte på ett nytt däck på fälgen. Han på Bildemo sa då att om ett av fyra däck som gått likadant i alla år såg ut som det gjorde så borde vi även byta ut övriga däck. Så sagt och gjort så körde jag transporten till Bildemo på fredagen efter jobbet.

De är så himla trevliga på Bildemo och de är väldigt service-minded! Jag tyckte det var väldigt roligt också när jag pratade med mannen i disken innan, för han stod och drog ut på en mening något och jag förstod först inte riktigt vad han ville säga. Konversationen blev ungefär så här:

Bildemo-man: "Nu är det ju så att grabbarna inte riiiktigt har svart bälte i......."
Jag: "Backning med släp?"
Bildemo-man: "Ja, precis."
Jag: "Men det har jag!" sa jag glatt. "Så länge grabbarna har svart bälte i däckbyte så fixar jag inbackningen av släpet." 


Han blev väldigt glad och lättad tror jag när han förstod att jag klarade av att backa med släp. Sedan när en av arbetskillarna kom in för att "få jobbet" så fick han höra att jag skulle backa in transporten, varav han svarade; "Åh, vad skönt, jag är skitdålig på att backa!". Annars tycker jag killar i min ålder både brukar vara duktiga på det samt ha en ganska rejäl stolthet när det gäller bilkörning generellt, så det var glädjande att höra att de var så ödmjuka och tacksamma om det :)

Själva backningen skulle göras in i deras byggnad, upp på två ramper, och det gick galant!

De gjorde ett jättebra jobb, så nu har transporten 4 helt nya sommardäck + reservdäck och de pumpade även upp till det lufttryck jag önskade. 



Så en uppmaning till alla transportägare; glöm inte att kontrollera däcken + byt de med jämna mellanrum då det inte är alltid som förslitningar syns! Tänk på att de bär upp väldigt mycket vikt och man vill INTE få ett däck sprängt medan man kör hästen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar