torsdag 29 maj 2014

MsvB:4 Segersta

Idag åkte vi till Segersta och startade årets andra MsvB:4. Domaren hade oss tyvärr inte riktigt i smaken, men vi fick i alla fall generellt mycket 6:or. Tre "missar" (bl.a. 4or på bakdelsvändningarna vilket jag tyckte var något snålt...) varav en i första bytet då Ina stod emot att gå mot domarkortsidan = ingen bjudning framåt där så det blev bara studs i första försöket. Vi gjorde ändå bytet, några meter efter medellinjen :) Slutresultatet blev "bara" 59%, men förutom att jag är så nöjd med Ina så gläds jag extra mycket åt ökade traven som blev en 7:a och vår första 7:a på ett byte på tävling! Det känns stort! 

Snart sätter vi det där första kvalet när vi minst anar det! Ina börjar ju gå så fantastiskt bra hemma så det är bara roligt att åka ut och se hur utvecklingen kommer fram.

Jag har faktiskt film då Catrines hästskötare var så snäll att filma åt mig :)! Tyvärr låg protokollet på annat ställe då jag färdigställde filmen, så det blev utan direktuppdatering av poängen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar