lördag 23 april 2011

Första hjälpen-spray

Idag började jag dagen med att jogga ner till stallet, fixa iordning allt + mysa, borsta och gå en promenad med Ina.
Imorgon kommer bandage nr 2 att åka av, får vi se hur långt läkeprocessen har kommit igen :)

Övriga dagen har jag spenderat i SOLSTOLEN! Helt ******* underbart! Och herregud vad solen tar! Satt med ryggen emot ca 10 min medan jag läste tidningen och en vit rand har redan satt sitt spår...
Sen satt jag nästan två timmar med en hel kasse viktiga papper som behövde sorteras och sättas in i mina pärmar. Ett sånt jobb man våndas över att börja med. Men jag kombinerade det jobbet med att sitta och sola, så då var det ingen stor börda :)

Tänkte passa på att rekomendera en spray:


-Första hjälpen-spray

  • Bra för: Sår/svamp/känslig hud
  • Köpt: CityGross
  •  Pris: Ca 120 kronor
  • Vad jag använder den till: Mot mugg
  • Fungerar?: Helt suverän!! Rekomenderas!
Ina har ju alltid haft typ "kronisk" mugg i sin högra karled. Muggen har dock inte visat sig på ett år ungefär nu, men har dykt upp lite igen nu under våren.
Jag testade att köpa denna spray som ska funka mot mugg och innehåller bland annat tee tree som jag själv använder mig av mycket flitigt till sår, och vet att det fungerar.
Blev mycket glad då Inas mugg försvann helt efter bara 2 dagar med sprayning i karleden!
Att man dessutom kan ha den till vanlig sårspray också ger den ett stort + i kanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar