måndag 25 april 2011

Soft "arbetsdag"

Annandag Påsk idag och alla jag känner och har pratat med har varit lediga idag.

Dock inte jag... Men det var ändå en helt ok dag eftersom jag bara behövde jobba "ikapp mig" efter påskhelgen, med andra ord fick jag åka hem efter 3,5 timme efter att all mail var klar.
Så jag kom till jobbet 5.45 och åkte därifrån 9.15 :) For till Kvantum Gränby och det var helt dött, såå skönt!

Övriga dagen har jag typ spenderat i solstolen på altanen, fina grejer! Moa har dessutom haft hand om Inisen idag, så jag har inte ens behövt lämna huset = lyx!

Igår bytte jag bandage på Inas ben igen och såret har minskat ännu mer.
Nu har det dock börjat bli en del svallkött (som sticker utanför) men det var ju ganska rimligt med tanke på sårets omkrets...

Var till apoteket och köpte Sorbact-kompresser (ej väv så den inte fastnar i såret), små röda Vet-Flexlindor och fler små natriumkloridlösningsflaskor (till lager).



Så jag tvättade bort allt klegg på och runtom på benet så det inte fräter sig in i pälsen (jag besparar er bilder...) och så fick såret lufta sig i 2 timmar cirka innan jag bandagerade på ett mycket mindre bandage på benet.

Ina är ju VÄLIDGT understimulerad just nu (dock väldigt snäll ändå) och för att göra tillvaron lite extra rolig så passade hon på att dra upp 2 av sjukhagsstolparna igår när hon blev rädd för en lastbil..... Suck....

Men nu får hon gå i en något större sjukhage med lite gräs i kanterna, så hon såg rätt nöjd ut :)

Förut idag skulle jag försöka betala min faktura från ambulatoriska som kom på en snabbvisit till stallet innan vi åkte till ultuna.
Bara att det var väldigt svårt att betala i brist på utskrivet Bg/PG.... Har fått 5 olika papper med massa uppgifter, organisationsnummer, fakturanummer, Inas uppgifter, mina uppgifter bla bla men inget himla betalningsnummer! Och så har de påskstängt. De verkar inte vilja ha sina pengar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar