fredag 8 april 2011

Rapport från Ultuna, fredag

Usch vad jag INTE mått bra idag, bara gått och oroat mig för min lilla prinsessa! Fick "sova" i 4 h inatt och de timmarna låg jag nog bara och spände mig för jag vaknade med nackspärr och ryggont. Det kan ju iofs också ha å göra med att jag stod upp i 8 h med Ina igår...

De lovade att ringa antingen vid 9 eller vid 15, men de ringde aldrig =(! Men med tanke på hur mkt hästar som kommit in igår så gissade jag att de hade haft mkt att göra idag med, så jag ringde nyss.

Och det var som jag trodde. Jag kopplade mig till jourhavande veterinär som då berättade hur det var med Ina.
  • De hade fixat henne på morgonen eftersom de var rädda för att det skulle bli gallit/vätskefyllt i hasleden, men inget sånt verkade skett. Hon hade heller ingen feber eller annan svullnad.
  • Såret såg ut att vara på rätt väg (puh...) som tur var!
  • De hade försökt få ur vätska ur hasen för att undersöka om det höll på att bli någon infektion eller nåt, men de fick inte ut nån vätska så de ska testa imorgon igen.
  • Hon måste vara kvar över helgen så de kan kolla såret och hålla det rent hela tiden + ge henne antibiotika med jämna mellanrum.
  • Om de inte ringer mig i helgen så är det ett gott tecken.
  • På måndag ska de ringa mig på morgonen och FÖRHOPPNINGSVIS får jag hämta henne då! Jag poängterade att jag utan problem kan komma närsomhelst och hämta henne eftersom mitt jobb är så pass flexibelt, och vet. skrev upp det så de prioriterar mitt samtal :)
Så snälla alla gulliga människor där ute som råkar titta förbi här på bloggen, håll alla tummar och tår för min lilla tjej att hon blir helt bra snabbt och får komma hem SNAAART!! Saknar henne så ='((

4 kommentarer:

  1. Vi håller tummar, tassar, tår och hovar!

    SvaraRadera
  2. Lilla sessan ska sova på 100 madrasser för att hålla sig hel, inte ut och röja i blåsväder... Ormen håller alla hovar han kan för sin lilla prinsessa!!

    SvaraRadera
  3. Tack alla :)

    Sara, det blir 15 spånbalar när hon kommer hem..... typ.....

    SvaraRadera