fredag 8 april 2011

Min stackars tjej!

Klockan är snart 12 och jag har precis kommit hem från Ultuna...

Ina kom in från hagen med världens största sår på innersidan av bakbenet!




Först fick vi vänta 2,5 h på ambulatoriska. Och när han väl kom så la han bara på litet bandage så fick vi åka in till Ultuna. Jäkla timing att jag nån timme innan hämtat mitt släp...

Så Ina och jag har varit på Ultuna sen 18.30 ca... Och hon står kvar där ännu, de måste ha kvar henne imorgon för att kolla upp såret igen.

Vi har röntgat, gett stelkrampsspruta, tvättat såret och benet grymt bra! De hade fullt med inkommande hästar så de fick ringa in deras nya belgiske kirurg och han var super!
Efter att såret var tvättat så tryckte han in nåt som liknade en bandmask (...) som ska sitta i såret över natten innanför skinnet, för att dra åt sig smuts.
Det är inget med skelettet eller senorna, bara ett jäkla sår =(

Ina var iaf en ängel, jättesnäll hela tiden!!

Åh min bäbis, jag vill ha henne hemma och frisk!!!!!!!!

Imorgon ska de ringa för rapport...

4 kommentarer:

  1. Nej :o(
    Hoppas hon blir bra igen snabbt!

    Mini's ena hagkompis fick ett liknande sår för ett tag sedan. Hon har troligen blivit rädd för något i hagen, halkat och fastnat med hasen i svansremmen när hon sen skulle sparka sig loss så träffade hon sig själv istället.
    Dom "små" djuren kan verkligen lyckas med konstiga saker.

    SvaraRadera
  2. Christoffer Krispinsson8 apr. 2011 09:58:00

    Ajaj! Hoppas hon läker ihop bra och fort :) Krya på sig kram till Ina :)

    SvaraRadera
  3. Åh nej..!!Håller tummarna för henne!!<3 kramar

    SvaraRadera
  4. Oj hjälp! Hur gick det till?
    Skönt att det inte är något med senan.
    Hoppas hon får komma hem snart! Jobbigt att inte ha dom hemma...:(

    SvaraRadera