söndag 17 april 2011

Känsliga varnas för sårbilderna

Idag var jag iväg till Citygross och köpte på mig massa nytt till sjuklådan, bland annat 1kg uppvågat bomull, 4 flexi-bandage och en massa andra bandage av olika storlekar. Sen även ny termometer, muggspray, flugspray och en ny saltsten på Granngården.
Så nu är vi åter uppbunkrade :)

Idag tog jag av Inas bandage. Det var så himla många lager att det tog över 20 minuter att linda av allt ;) Såret hade iaf läkt JÄTTEFINT så jag behövde inte ens tvätta det igen med koksaltlösning, utan jag behövde bara bandagera om ett nytt eget bandage. Det var inte lika tjockt som det förra "benbrottsbandaget", utan nu fick hon ett mer gångbart bandage. Dock samma färg :)

Här är lite bilder på hur det ser ut nu, om du tycker sår och läkande sår kan se läskiga ut avråder jag till att kolla på bilderna:

Skadad: 7 april, bilden tagen: 17 april

Rakad :) Oj vad fint det har läkt!

Nya bandaget :) Här ser man också att hon inte har "ont" i öv. benet då hon gärna står m tyngden på det benet.

3 kommentarer:

  1. Oj vad fint det har läkt :) Håller alla tummar jag kan för att det fortsätter så! Vi tänker på er, kram Sara H

    SvaraRadera
  2. Tack vännen :)

    Hörde att ni var duktiga även denna divII-omgång! Jag och Ina håller tummarna för att vi ska kunna vara med i finalen! :)

    SvaraRadera
  3. Ja jösses vad de kan ställa till det. Skönt att det "bara" var köttsår. Ni är säkert på gång när som helst igen

    SvaraRadera