onsdag 4 april 2012

Dressyr i solen :)

I måndags mådde jag jättedåligt :( Världens sprängande huvudvärk hela dagen + feber och frossa. Inte kul och var då tvungen att hoppa över Nina-träningen och DET är skit :(((
Jag har dock sån tur att jag typ har världens bästa medryttare, så Sandra kunde ta Ina på måndagen trots så kort varsel :)
Inisen hade tydligen en liten "bulle ´på vänstersidan om bringan. Sandra skickade en bild på bullen och jag tyckte den såg ut precis som "bandybollen" Ina haft för ett år sen innanför bringan ;) Med bandyboll menar jag en stor knöl som hon fick pga ett för tajt innetäcke då spännet klämde på hennes bringa.

 Hon är rätt känslig för sådant och just nu har hon jättebogfria täcken, så förmodligen har hon legat konstigt på nåt spänne eller kanske fått en smäll i hagen. Men eftersom hon inte verkade känna av den så tog de sig en tur och hon rörde sig helt normalt, skönt! Igår (tisdag) när jag kom så var knölen helt borta, så lite rörelse och blodgenomströmning gjorde nog gott!

Febern hade försvunnit igår på mig, så jag valde att rida. Kände att jag behövde rida igenom Ina eftersom vi missade en träning så vi gjorde ett ordentligt dressyrpass på ridbanan i 45 min. Solen lyste vilket var SÅ SKÖNT eftersom det var rätt kallt i luften.

Vi jobbade först med låg och djup form så hela kroppen kom igång. Sen lite skolor i galoppen och lekte lite med bytena. Sedan tränade vi rätt länge på förvända galoppen. Jag samlade henne rätt mycket (men med energi) och red så små, men välbalanserade, serpentinbågar som det gick. Hon var jätteduktig! Snacka om att det är skillnad i förvända mot förr haha! Nu går hon på en 5m-båge hela varvet runt i förvänd, samlat utan minsta tvekan om att byta eller bryta av :)
Sen jobbade vi med uppridning i galopp och halt. Vi har tränat så mycket byten så Ina laddar 2 m in på meddellinjen och gör sig klar för en bytesserie, typ.... Så nu rullade vi på och hon verkade fatta poängen.

Älskar min lilla tjej, så duktig så duktig!


































Idag ska Sandra rida igen och imorgon är det hoppträning för Caroline. Då är det "genrep" inför 1.10-debuten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar