måndag 16 april 2012

Lite skrubbsår

Jag tog mig till jobbet idag iaf. Bilen är på verkstad så jag valde att gå till jobbet vilket är 4 km, tog 39 min bara. Började gå kl 05.30 och det var skönt att det var "dött" ute, typ ingen som var vaken. Att rensa tankarna under en power walk är väldigt skönt! Jobbade på så gott jag kunde, orkade i 5h till kl 11. Mot slutet började jag hamna i för djupa tankar om Ina och olyckan att jag inte visste vart jag skulle göra av mig själv så jag gick hem. Vet inte om jag orkar eller klarar att jobba imorgon. Det är så svårt att förklara hur djupt olyckan har satt sig i huvudet... Så fort jag börjar tänka på det som hände så totalpsykar jag ihop.

De ringde från Ultuna idag och de vill ha kvar henne till onsdag då de behöver byta bandage en gång till. Och så länge de tycker hon ska stanna där så litar jag på dem även om jag vill få hem mitt hjärta.

Igår när jag vaknade upptäckte jag att jag inte gick helt fri från när jag fick Ina på mig i transporten när hon tog sig loss från transporten. Jag har en mindre fungerande axel och ser misshandlad ut i ansiktet... Försöker täcka det med min HV-keps så gott det går för att inte skrämma folk... Svårare att täcka det på gymmet men jag bryr mig inte om vad folk tror och tycker egentligen. Vill nån veta vad som hänt får de fråga.

Axeln

På söndagen

På måndagen
Nu ska jag försöka sova, hoppas på bättre sömn än förra natten.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Men hjälp!! Hur kunde du inte känna det där??? :S Ta hand om dig själv nu, det kommer nog ta ett tag innan du har kommit över ditt trauma :(

    SvaraRadera