onsdag 18 april 2012

Väntar på att Ultuna ska ringa...

Sitter hemma i mina föräldrars hus och väntar otåligt på att de ska ringa från Ultuna och säga att jag får hämta hem Ina...

Jag har fått låna pengar av min snälla mamma så jag med säkerhet har tillräckligt mycket på kontot för att kunna betala för Inas 5-dagarsvistelse på hästkliniken. Förra året med Inas stora sårskada så stod hon även då 5 dagar där. Denna gång har hon ju dock blivit nedsövd och opererad så jag vet inte hur mycket slutsumman blir. Tack gud för direktreglering! Det innebär att jag betalar 150 kr extra och då betalar mitt försäkringsbolag sin del i kostnaden på en gång till Ultuna och jag behöver inte ligga ute med en gigantisk summa utan betalar endast det som blir min kostnad efter att försäkringsbolaget betalat sitt. Då behöver jag heller inte ha någon kontakt eller jobb med dem efteråt utan allt fixas på en gång.

Jag hoppas på att jag kan må psykiskt bättre och "gå vidare" lättare när jag får hem min häst. Jag saknar henne så! Ibland undrar jag varför vissa saker händer, vad är meningen liksom?

Älskar dig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar