onsdag 11 juli 2012

Gissa vem som ska få gå i GRÄSHAGE!!

Idag kom min Ultuna-veterinär ut till stallet för att kolla på såret. Han tyckte också såret såg fint ut med endast lite lite svallkött som han skar bort. Inget lugnande till Ina då hon är en snäll pålla :) Jag frågade hur länge han trodde det skulle ta innan såret skulle vara så pass läkt att man kunde åka in för ultraljud igen och han trodde att det bara skulle vara några få veckor kvar! Tydligen går det fortare på slutet när det börjar dra ihop sig i kanterna. Så förhoppningsvis kanske vi kan åka in igen när jag kommer hem från sommarstugan (efter 23 juli)!

Jag frågade också om det fanns någon chans till att hon skulle kunna få gå ut i en av våra små gräshagar och vi fick ett GODKÄNNANDE! Han trodde inte det skulle bli några problem alls, och känner jag Ina rätt så kommer hon ha fullt upp med att äääääta och inte springa ;) Hon är ju helt ensam just nu vid stallet så hon bryr sig inte om längre att hon är utan kompisar.

Så i eftermiddag när jag och Gabi har hämtat hö, då ska vi dela av vår lilla lösdriftshage som Ina kommer få gå i på dagarna! Åhhh vad jag är glad nu! Men jag tror att en viss söt liten häst kommer bli ännu gladare :)!!

Så här glad kommer hon bli :) Fast utan hopp och skutt denna gång ;)

1 kommentar: