måndag 30 juli 2012

Större hage :)

I lördags slog jag ner alla kardborrebuskar i andra delen av hagen Ina går i. Det har nämligen växt massa gräs i den övre delen och hennes del var typ kal. Jag tog därför beslutet att öppna upp delningen i hagen, så nu har hon en dubbelt så stor hage fullt med GRÄS! Nåågon blev lycklig :D Så nu är hon helnöjd när jag kommer på kvällen och rar in henne!

Jag är i stallet varje morgon och tar på henne flugtäcket som hon nu får ha på sig hela dan. Sen det varma vädret kom har insektsantalet ökat. På dagarna härjar broms och flugor, på kvällarna myggen. Så hon verkar inte alltför ledsen att slippa bli sönderbiten ;)

Jag tog en före- och efterbild på en del av hagen som hade mycket kardborrebuskar, tänk om hon fått det där i svansen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar