måndag 16 juli 2012

Lite semesteruppdatering

Idag var min första räknade semesterdag (helg räknas inte) men jag har varit här uppe i sommarstugan sen i fredagskväll och har börjat komma in i lugnet :) vi har haft både sol och regn, men det har varit mest skönt att få varva ner... Är så oerhört tacksam över att jag har Sandra som kunde ta hand om Ina hela min sommarstugevecka!!

Idag när det regnade några timmar körde mamma och jag till Birsta som är ett jättestort och expanderande köpcentrum utanför Sundsvall. De har i stort sett alla affärer man kan tänka sig, helt galet vad stort det blivit!

Vi började med att gå in på Equeen som är Sundsvalls största hästsportbutik. Deras utbud är ungefär som Sporrens i Uppsala, mycket bra grejer alltså :) jag letar ju transportskydd och de hade faktiskt modellen från Pessoa som jag letat så efter. Dock hade de bara en omgång och det var i storlek ponny... Jag frågade om de hade fler storlekar, men tydligen har Equeen en monter i Falsterbo och resterande storlekar var med där. Men om de inte blev sålda kommer de tillbaka på onsdag, så vi kanske åker tillbaka i veckan :)

I övrigt gjorde jag många fynd i de "vanliga" butikerna, mycket rea nu :) var på jakt efter nya springskor i Lacoste-fejkmodell. Dock hittade jag äkta Lacoste, ett par kvar, i min storlek! Och de var på 50% rea, de satt som gjutna :) så najs med 490 kr för ett par Lacoste!

Sen hittade jag ÄNTLIGEN likadana blingstenar på Panduro som sist, som jag ska blinga min nya hjälm med :) man kan pimpa sin utrustning själv på många sätt, bara fantasin sätter stopp ;)

3 kommentarer:

  1. Panduro brukar ha swarowskistenar med:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är toksnygga! Dock väldigt dyra... Jag behöver 50 stenar till min hjälm och då kommer det gå på flera hundra kronor, känner inte att jag kan lägga det på detta. Men dessa stenar blänker mkt vackert de med :)!

      Radera
  2. Jo, fälttävlan är verkligen kul tycker hästarna och det blir fina "natursköna" bilder. Det ljusrosa schabraket som jag hade dag 2 är ett Hansbo schabrak. Har flera Hansbo schabrak och de har verkligen super passform och håller bra i tvättten! ca 249 kr om jag inte minns fel. :)

    SvaraRadera