måndag 9 juli 2012

Veterinär kommer ut på onsdag!

Weeii! Är jätteglad just nu, för tack vare bra hjälp på Ultuna så kommer min ena veterinär ut på onsdag och skär bort det svallkött som finns på Inas sår! Det kommer påskynda läkningen + öka rörelseförmågan på kotan när såret läkt.

Min veterinär kommer även kunna se såret och jag ska "pressa fram" ett svar då han tror att vi kan åka in för ultraljud igen :) På fredag åker jag ju upp 1,5 vecka till sommarstugan, så förhoppningsvis direkt efter det.

Jag har även ringt och bokat hö som jag ska hämta imorgon utanför Tierp. När jag är borta kommer jag INTE att ge Sandra lien och säga "Här, fixa mat till min häst" ;) Det suger rent utsagt att ha sin häst i sjukhage på sommaren, på såå många sätt :(

Idag ska jag även hämta min beställda gummimatta som jag köpt från Göteborg och levererats med DHL. Den ska vi lägga in i min transport när den kommer tillbaka från bytet av golv. Transporten kommer lämnas in till en riktig Ifor-reparatör som vet precis hur dessa vagnar fungerar. När golvet är nytt och gummimattan ditsatt så kommer jag sälja min transport. Jag hade gärna haft den kvar för Ifor är en superbra transport med stort utrymme för hästen, fronturlastning och ligger sjukt bra på vägen! Alla hästar älskar Ifor ;) Men efter olyckan så måste Ina åka brett, annars får hon panik. Så jag kommer köpa en 1,5 hästarstransport till henne istället.

Mycket som ska göras innan kortare semester....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar