onsdag 28 augusti 2013

Börjar få tillbaka min häst

Ja, Ina har gett mig en underbar känsla hela veckan, älskade häst! Jag var så ledsen över hur allt varit senaste tiden, kändes så hopplöst... Men som jag trodde så var det en "sto-period" som jag nu hoppas ska vara över.

Vi har fortfarande halva stubbåkern kvar och den tog vi tillvara på idag. Ett ordentligt dressyrpass med kandaret och jättemycket förvänd galopp-arbete. Hon var helt fantastisk!! Jag testade att pressa henne med små förvända volter, smala bågar och så vidare, med väldigt liten skänkel som stöd, och hon gjorde allt som på beställning i en sån jämn och stabil förvänd galopp- i båda varven!

Kan man inte ha dressyrtävlingar på stubbåkrar?? För skulle Ina gå som hon gjorde idag i ett MsvC-program skulle hon definitivt få över 70%! Häftig känsla med andra ord. Känns som att detta problemet håller på att gå åt rätt håll och det känns superbra!

Idag har jag köpt en bild som togs av en fotograf vid namn Cornelia när vi tävlade i lördags. Den var hur fin som helst och när man själv är fotograf har man väldigt få riktigt fina bilder på sig och sin häst, så det gäller att passa på. Jag fick dessutom en minst lika fin travökning-bild på köpet av Cornelia som tyckte det var slöseri att den bara låg kvar i hennes dator :) Hur snällt som helst!!

Så, även vid den värsta tävlingsstart Ina och jag presterat så ser Ina ändå så vacker ut, det är ju märkligt ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar