onsdag 7 augusti 2013

Piggelin-Ina

Hihi, igår var min lilla häst extra pigg och glad! Jag vet inte om det berodde på att det varit molningt hela dagen (hon slapp steksol) så att hon kände sig extra pigg, eller om hon kanske börjar bli brunstig? Hon var i vilket fall taggad från att jag hämtade in henne till att jag släppte ut henne igen. Hon var också väldigt mån om att hennes boxgranne Tonia inte skulle vara alltför långt bort ;) Funderade ett tag på om någon hällt i henne några burkar Redbull??
När jag satt upp i ridhuset så kände man hur energin bara sprudlade genom kroppen. Som tur är så går det numera lättare att omvandla hennes energi till arbete vilket vi också gjorde under detta pass. Hon fick gå ett kort och intensivt pass, cirka 30 minuter, men mest galopparbete. Hon var jättefin från början till slut. Bland annat låg vi och rullade på en 8:a och gjorde byten på medellinjen, detta för att minska hennes skutt i svåra varvet. Vi red även ökning-förvänd genom hörnet- byte som det är i MsvB:4an. Gick okej, men hon var egentligen lite för pigg för att det skulle bli perfekt. Jobbade även travskolorna som faktiskt kändes riktigt bra idag! Tänk vad lite mer egenenergi kan göra haha!

Spana in de ögonen.... SPEEEDAD häst!!! (Bilden tagen EFTER ridpasset haha)

Det är som sagt ett stort framsteg att Ina kan fokusera så pass bra och arbeta trots att hon är tokpigg och egentligen vill springa och busa med kompisarna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar