söndag 11 augusti 2013

MsvB:4- debut!

Åh vad lycklig jag är över Inas prestation idag i Vallentuna!

Vi debuterade MsvB:4 vilket är ett program man behöver hålla tungan rätt i mun på för att hinna med sig och inte tappa bort sig i... Det är många programdelar med svåra krav, men ändå roligt att det händer mycket!


Ina kändes fantastisk fin på framridningen i allt förutom i hennes svaghet just nu; vänstergalopp i förvänd och byte till höger ur det. Men i övrigt bra. Tävlingen hölls utomhus och på parallellbanan bredvid hölls Lag-SM samtidigt, så det var såå mycket att titta på! Tv-kameror, folk, hus, reklamskyltar, ja allt man kan tänka sig. Men Ina var stencool, helt otroligt, speciellt med tanke på att hon är brunstig fortfarande... Men helt avslappnad nästan hela programmet igenom och ryttare lyrisk över det ;) Och när hon slappnar av går det ju att "rida" inne på banan. Travprogrammet + ryggning + skritt + skrittpiruetter + första galoppdelen fick vi nästan bara 6:or, 6,5:or och 7:or på, wow!! Tyvärr orkade hon inte den svåra programdelen ökning diagonal-förvänd genom hörn-byte vid A idag, men det var bara att acceptera och gå vidare. Det var de enda grova missarna vilket kommer bli bättre med tiden. Och när allt sitter, tänk vad bra det kommer bli då :)! De två andra bytesdelarna gjorde hon bättre än vad jag kunnat tänka mig att hon klarade av på banan faktiskt, så duktig!

Slutsumman efter de rejäla neddragningarna av missarna blev 54,5% vilket jag är mycket nöjd med med tanke på situationen. Min duktiga duktiga tjej!!


Fick fina lovord från domaren också; "Glimtar till ibland, byten ej helt klara, trevlig modell, jobba med grundformen, Lycka till!!". Det är så skönt när; 1) Domaren SER att Ina och jag är gröna på denna nivå än så länge och istället för att de trycker ner mig så ger de mig tips istället 2) att vi (förutom missarna) duger åt domarna generellt på MsvB-nivå! Så då är det ju bara att bygga på grunden så det blir ännu bättre!
Ina och Maja (som var vår bästaste groom idag!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar