fredag 9 augusti 2013

Gymnastik

Jag har nu kommit fram till varför Ina varit så pigg de senaste dagarna, och det beror definitivt på att hon är brunstig! Det märks inte så jättemycket på henne hemma när hon är brunstig (tack och lov). Hon blir lite piggare, lite mer gnäggigare och så kissar hon i hagen istället för i boxen. Annars kan hon ALDRIG kissa i hagen... eller i transporten... eller någon annanstans än i boxen faktiskt :) Men igår var det inte mycket att mocka och så såg jag henne kissa i hagen, busted liksom.

Som sagt så är hon PIGG just nu och det bästa jag kan göra av situationen är att jobba henne så mycket som det går så att huvudet blir lite trött. Hittills har det gått jättebra då jag har en helt fokuserad häst, men jag oroar mig för tävlingen på söndag... I början av vår karriär var hon helt totalt omöjlig att rida på tävling vid brunst då hon kopplade bort mig totalt. Men i våras blev det faktiskt mycket bättre, inte perfekt, men jag hade i alla fall lite mer kontakt med henne. Så vi kör på söndag ändå.

Igår körde vi lite gymnastik med 3-studs. Det var jätteroligt och hon jobbade på bra. Jag jobbade massa dressyr också mellan studsen, bland annat bytesjobb från MsvB:4-programmet, nöta nöta! Svettig men glad häst efter passet, mycket duktig tjej!


3-studs och bytesjobb i nyharvat ridhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar