tisdag 20 augusti 2013

3 bilder säger mer än 3000 ord....

Snart kommer jag ha tillgång till en del bilder från MsvB:4 i Vallentuna och film från MsvB:2 i Gävle (från i lördags). Det är tur att jag har så snällt folk runtomkring mig när jag åker ensam som tar kort och filmar :)!!

Jag skrev ju att Ina har varit trött nu ett tag och jag tror till 99,5% att det var brunsten som tog kol på henne... Hon var ju så fruktansvärt pigg i en hel vecka, en sådan pigghet som hon egentligen inte orkade med, bara hormonerna som jobbade på högvarv. Så när brunsten la av fanns inga extrabatterier kvar längre...
Så nu har lilla damen fått vila helt i två dagar och jag fortsätter att ladda på med mer havre :) Idag ska hon få ett skönt "springa hur jag hon vill-pass" ute i kanten på en stubbåker, så att jag får känna om hon har fått tillbaka energin igen.

Det sägs ju att en bild säger mer än 1000 ord, så de här säger väl mer än 3000 då :)

Brunstperiod (bild tagen efter 50 min-jobb)



Brunstperiod (Bild tagen efter hårt galoppjobb)


Brunstperiod över.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar