måndag 28 maj 2012

Återbesök kliniken

Ja, jag är lite kluven i känslorna efter återbesöket idag. Vi kom dit för att ultraljuda senan, ändå hade de inte sagt nåt tidigare om att såret måste ha läkt helt med skinn överst för att de ska kunna få bra bilder. Det kändes väldigt surt eftersom jag fått göra om mitt jobbschema helt idag och tokjobbat ikväll istället, förberett massor och fått instruktioner om att boka ultraljud efter 4-6v. Nu har det gått 5,5v. Jag valde ändå att försöka med ultraljudet trots att jag fick betala fullt även om det inte blev bra bilder.

Ultraljud
Ina TOKSNÄLL!! Alla veterinärer inklusive ultraljudsvet. berömde henne hur snäll hon var. Han fick trycka på instrumentet rätt hårt rätt på såret och hon stod som ett ljus :) senan såg bra ut ovan o under såret, tjockare precis innan o efter så den håller på att läka fortfarande.

Röntgen
De ville gärna ta fler röntgenbilder för att kolla en sak de såg på ultraljudet. Vi var klara på ultraljudet 11.30 och första tiden var 13.30 så lång väntan (lunch). Även röntgenveterinärerna överöste Ina med beröm hur duktig och snäll hon var! Inget negativt med senan på bilderna.

Skära svallkött
Det sista som gjordes var att skära bort lite svallkött när vi ändå var där. Det var helt knäppt! De skar direkt på köttet i såret med en skalpell och hon kände ingenting! Jag kände obehag dock då blodet rann på rätt bra... Men det blev bra.

Nu ska hon fortsätta stå i sin sjukhage med bandage i typ 6 veckor till, eller tills såret läkt helt, så ska vi tillbaka och ultraljuda igen sen.

Jag saknar att rida min fina häst. Ingen är som Ina! Det påminns jag om varje gång jag sätter mig på en annan häst....

Här är lite bilder från dagen:

Svallkött, myyysigt
Ultraljudsdatorn
Snell hest i Ultraljudsbåset :)
"Konstig "hästtransport" att gå in i"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar