söndag 20 maj 2012

Träningstips (avsuttet)

Solen gick lite i moln vid 15-tiden, så jag tog mig en power walk istället :) pga mina dåliga leder har jag inte kunnat löpträna eller jogga utan att tejpa upp hela mig i stort sett, så jag måste ha fantasi för att få till en bra konditionsträning. Under mina power walks brukar jag försöka få upp pulsen lite genom att traska på rätt bra med svingande armar. Man får inte samma effektiva och snabba resultat som med jogging, men det fungerar ändå bra + fördelen att jag inte får ont ;)

Jag vill tipsa om en app jag laddade ner häromdagen. Den heter "Pedometer" och är en typ av stegräknare. Man kan lägga in sina egna uppgifter och sätter man igång den när man ska gå ett pass visar den bl.a stegantal, km, tid, kaloriförbrukning osv. Den är helt gratis och gör gåträningen roligare :)

Här ser vi resultatet av dagens konditionspass:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar