torsdag 10 maj 2012

Klippkort på närakuten...

I tisdags kväll begav jag mig till närakuten för tredje gången sen mitten av mars, börjar bli stammis där... Efter att en nagelkant fastnat och dragits bort i lördags har jag en infektion i mitt finger. Det låter inte mycket för världen men det är ungefär dubbelt så tjockt, har en extrabulle bredvid nageln och har så mycket puls att jag inte kan sova :/
Trodde det skulle gå över av sig självt men på akuten sa de att det inte såg bra ut och att det aldrig skulle bli bra av sig självt. Vi testar först att låta fingret ha ett alsolbandage i några dygn. Hjälper inte det måste de kanske skära i fingret eller skriva ut penicillin.

Får se hur jag ska få på ridhandskarna på lördagens tävling haha. Tillräckligt svårt att jobba med när man har fingersättning och skriver på tangentbord hela dagarna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar