torsdag 24 maj 2012

Bokat tid för återbesök t kliniken!

Idag har jag bokat in Inas återbesök till Ultuna. Så efter 5,5 veckor, på måndag 28 maj, ska vi in och bland annat ultraljuda senan för att se hur den läkt. Såret hennes har ju läkt otroligt bra, så vi håller alla tummar att även senan har gjort det med så vi kan få börja komma igång igen!!

Satt häromdagen och tittade på lite gamla filmer från min och Inas start tillsammans. Jag började ju rida henne och startade då hennes utbildning slutet av juli 2009 då Ina var 8 år fyllda (nivån var då på en 3-årings, visste att tygel var stopp och sväng, skänkel var framåt....). Jäklar vad det hänt MYCKET på de här snart 3 åren!! Hon är ju 6 år i år i utbildningsålder, så egentligen så är hon fortfarande en unghäst i ridbarheten och utbildningsståndpunkten. Vårt första riktiga dressyrpass vi har på film är från 6 september 2009, alltså ca 1,5 månad efter att jag hade börjat utbilda henne. Det var vår första träning för Yvonne Sjödin och den träningen minns jag med glädje än idag :)

Tänkte att det kan vara kul att jämföra den filmen mot till exempel den från februari i år från en Nina-träning. Så nedan ser ni alltså skillnaden efter 2,5 års utbildning och arbete :)

Skillnad?



1 kommentar:

  1. Jag måste bara säga en sak. Jag har följt din och Inas utveckling ända sen ni började tävla och du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med Ina! Du har verkligen lyckats ta vara på hennes kvalitéer :-) det tror jag många håller med mig om!
    Håller tummarna för att senan har läkt och attni snart kan synas på tävlingarna igen!

    SvaraRadera