måndag 10 juni 2013

LA:1, vinst- FILM och rapport!

Nu har jag nästan smält att vi vann i lördags :) Helt underbart!

Filmen är klar med poängen infogad:



Lite mer detaljerad rapport då. Det blev en jättebra dag på alla sätt! Finaste Ullis ställde upp som groom åt mig och Ina denna tävling och hon gjorde det med den äran x) Hagbylund ligger utanför Täby och det var ett jättegulligt ställe med en mycket välarrangerad tävling! Både framridning och tävlingsbana var på gräs vilket var lite roligt och ovanligt. Ina var lite skeptiskt till en början till underlaget och vågade inte riktigt "blomma ut", men efter första galoppen under framridningen kändes hon genast mycket säkrare!

Det var ganska varmt och solen var framme, men som tur var så blåste det lite grann så det var absolut inte störande värme. Mössa på häst var tillåtet denna dag, så Ina fick för första gången tävla i sin fina dressyrmössa! Det är en svart JW-mössa med rosa passpoal, passade PERFEKT till vår övriga outfit!

På banan var Ina lite spänd innan startsignal då hon gick och kikade på alla röda "Mäklar"-skyltar som satt runtom dressyrbanan haha. Men jag lyckades rida igenom henne helt okej innan vi började. Programmet tycker jag flöt på bra och Ina kändes jättefin trots att det var lite halt ibland i ökningarna t.ex. då det gick lite nedför ;) Det aboslut SVÅRASTE med att rida LA:1 var att rida på kort bana igen! Det kändes som att rida i en liten ask haha! Snacka om att vi vant oss med lång bana nu :) När man påbörjade en programdel kändes det som att den tog slut nästan på en gång igen... Sedan hade ett mindre spår i hörnen skapats av dagens alla föregående starter, och de spåren var inte perfekta hörnpasseringar tyvärr. Ina vill vääldigt gärna följa dessa spår såklart, så jag fick kämpa som en tok i varje hörn för att få ut henne där. Men så belönades det ju med en 8:a på korrektheten med :) Direkt efter vår ritt var det jättemånga som kom fram och sa att de tyckte Ina var jättefin och att vi hade gjort ett jättefint program, så himla kul!!

Ingen stor miss i programmet då jag lyckades tygla min lilltjej och jag var såå nöjd med henne! Ullis och jag stod och pratade igenom hur vi tyckte det gick och vi hoppades på att vi skulle få en bra poängutdelning. Tidigare ryttare hade inte fått så otroligt höga poäng, några % över 60, så vi visste inte om det berodde på att domaren låg lågt eller om de helt enkelt inte "skulle ha" mer poäng. Så när de ropade ut i högtalarna att vi hade fått 70,79% och med det gick upp i ledningen fylldes hela kroppen med ett strot lyckorus då detta var första gången Ina gått ett LA-program över 70%!! Åh så härligt att få utdelning efter en prestation som kändes bra!!


Ledningen höll genom hela klassen och Ina vann sitt allra första SEGERTÄCKE!! Det var ett jättesött fleecetäcke i äppelgrön färg, så tillsammans med vår övriga färgglada outfit såg vi nästan ut som att vi var på väg till ett barnkalas haha ;) Till prisutdelningen fick jag äntligen även inviga våra fina prisutdelnings-lindor, de vita med stor flagga på, samt GULDBOOTSEN! De har jag haft med i bilen på varje tävling och haft som dröm att få använda. För guldboots kan ju faktiskt bara tas på om man vunnit "guld" =D!

Jag vann dessutom ett till helt fantastiskt pris, men vad det är tänker jag inte avslöja än, det kommer senare ;) Även många fina bilder kommer komma ut senare under kvällen eller imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar