torsdag 20 juni 2013

Midsommarledig ryttare och häst!

Idag när jag hämtade Ina i hagen, då kom hon fram till mig frivilligt (!) och såg jätteglad ut. Detta är alltså en dam med mycket "image" som brukar låtsas se jättearg ut och vägrar låta sig fångas den första minuten man försöker. Jag kände mig alltså lite stolt när hon kom fram till mig idag! Sedan blev jag nästan helt blown away när jag skulle gå ut ur hagen. Vi stod en bit in och jag hade borstat och kliat ordentligt på henne vilket var väldigt populärt :) Sedan när jag tog flygspray, borste och började gå mot grinden, då gick hon med mig, återigen helt frivilligt! Detta låter kanske inte så häftigt, men Ina har ALDRIG gjort något sådant här tidigare!! När hon är i eller släpps i hagen vill hon absolut inte bli fångad, ännu mindre följa efter en som en liten hund. Så jag blev helt rörd i mitt hjärta då det var bland den finaste kärleksförklaring just Ina kunnat ge till mig :)
Älskar dig min fina underbara snälla häst!!!

Snart kommer jag och min familj köra upp till vår sommarstuga utanför Sundsvall. Det kommer bli en helt underbar skön långhelg över midsommar och jag har längtat till den så mycket!! Bästa Elin kommer att ta hand om min lill-tjej när jag är borta, så hon är i de tryggaste händer man kan tänka sig :).

Hoppas alla ni där ute får en jättebra midsommar med massor av soooool och ledighet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar