torsdag 26 september 2013

En has har kommit tillbaka :)!

Nu är Inas has tillbaka! Svullnaden hade försvunnit nästan helt när jag kom till stallet igår på eftermiddagen :) Bara lite "slem-rester" vid benet då det var några millimeter tjockare än högerbenet. Jag har ju under dessa dagar försökt massera hasen+skenbenet med både händer och med borstar. Sedan har jag ju även haft på linement samt ett stödjande bandage dygnet runt och vi har gått på promenader för att öka blodcirkulationen och Ina har gått ute i hagen som vanligt varje dag i cirka 12 timmar/dag. Jag lade på bandaget igår igen efter checken för att hon skulle få stöd även idag, men förhoppningsvis kommer hon slippa det från i eftermiddag!

Ina har hela tiden varit helt ohalt, feberfri och jättepigg, så det har hållit mitt hopp uppe om att svullnaden inte skulle utvecklas till något värre. Förmodligen är det en spark hon fått mitt på hasen och det vet man ju själv att om man får en rejäl smäll, då svullnar det upp.

Nu ser hasen ut så här jämfört med hur den såg ut i måndags:


I tisdags var jag till henne både klockan 6 på morgonen för att checka av, samt senare på kvällen då jag hade kvällsintaget och fodringen. Det var stormväder ute, mörkt, kallt, regnigt och blåsigt, så vi tog en lång mysig promenad inne i det ljusa och varma ridhuset istället :) Världens sötaste lilla konvalecent :)


ÄR SÅ LÄTTAD ÖVER ATT HASEN NU ÄR OKEJ IGEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar