tisdag 10 september 2013

Kvällsträning

Ikväll hade jag kvällsintaget+fodring så vi passade på att köra ett dressyrpass i ridhuset i väntan på att få fodra vid 21. Det är riktigt mysigt med eget stort ridhus igen nu när det börjar bli mörkt!

Ina var så mjuk och fin redan från första steget idag. Jag vet inte säkert, men jag tror hon slappnade av i munnen mer med den nya jättemjuka gel-kindkedjetunneln :)! Annars brukar hon gå emot mer i början i munnen, men nu var hon väldigt följsam, mjuk och kunde jobba lågt och avslappnat på en gång. Det är detaljerna som gör det tydligen!

Hon var superfin HELA passet! Jobbade mycket galopp, flyttande skänkel, lade in volter och red sedan olika varianter på serpentinövningen Evelina lärde mig på senaste träningen. Ina jobbade på otroligt bra då hon stånkade och stönade sig fram i förvända bågarna haha. Jag tror faktiskt hon höjt ett snäpp i samling och tryck nu senaste tiden då hon börjat komma upp sig så mycket bättre, så det är nog jobbigt för henne minsann. Efter förvända lade jag även in rena byten med bibehållet lugn. Hon fick göra 3 byten och ALLA var rena!! Shit vad härligt det är när vi utvecklas åt rätt håll!! Och de två vänsterbytena, oj oj oj vad hon samlade ihop sig och tog i, utan att rusa. Så även om det fortfarande kanske kommer bli pannkaka av bytena på tävling än så länge så är det otroligt skönt att känna att vi utvecklas nåt grymt i dem hemma, så det händer minsann saker :D!

Fina underbara häst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar