onsdag 18 september 2013

Klassbyte på lördag

På lördag ska vi tävla hos Hufvudsta Ryttarsällskap och vi var anmälda även där till MsvB:2. På grund av tunnt utbud under hösten av dressyrtävlingar på den nivån vi tävlar på, så kanske lördagens tävling blir den sista för i år, vi får se.

Jag är ju så stolt över Inas prestationer i våra MsvB-starter, och vi klarade ju faktiskt det uppsatta målet att rida över 60% i MsvB denna termin! Nu ska det tränas och vidareutbildas under hösten och vintern för att sedan äntra MsvB-banorna med befästa byten! Det är min plan :) Och då tror jag faktiskt att vi kommer kunna prestera en mycket högre slut-% med tanke på att vi redan nu har lyckats rida starter med massvis av 6-7:or i protokollen. Vi kommer alltså då förhoppningsvis att ha mycket större chans till placering.

Denna träning, där framförallt högerbytet ska befästas, kommer att ta tid och inte gå att fixa på en vecka, så igår bytte jag klass som vi ska starta på lördag till förmiddagsklassen som är en MsvC:2a. Det tror jag blir jättebra för Ina då jag märkt att hon just nu behöver gå både galoppombytesklasser OCH förvända klasser för att fortsätta hålla sig lugn och inte vilja ösa på för mycket, *ta saken i egna hovar*. Se bara hur bra det blev när vi red MsvC:n på Jälla för några veckor sedan! Startlistorna ligger ute, blir en tidig morgon med starttid cirka 8.30.

Så vår eventuellt sista riktiga start för 2013 blir MsvC:2 på lördag, och denna gången följer bästa Maja med, så film kommer det bli!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar