onsdag 11 september 2013

Funderar på en ny header

Jag har drivit min blogg sedan 2009 och under denna tid har jag haft 3 stycken olika headers, nämligen dessa:





Jag har varit jättenöjd med alla tre, men nu känns det som att det är dags att uppdatera med en ny header igen! "Vägen tillbaka efter olyckan..." tycker jag att vi har klarat av bra och är färdiga med nämligen ;) Nu har jag ju dessutom massvis med nya fina bilder från detta fantastiska tävlingsår, så nu blir det till att knåpa ihop något bra i photoshop så fort som möjligt.

Jag önskar också att jag var expert när det gäller HTML-koder. Jag klarar mig okej, men det är många detaljer som jag skulle vilja ändra på i blogginställningarna som jag inte lyckats med än. Bland annat skulle jag vilja bredda textytan utan att sidodelen försvinner. Man skulle vart HTML-orakel!

2 kommentarer:

  1. Jag bruka design på blogg.se men antt det ser ungefär lika danta ut för dig, om du gör content bredare får du nog göra side mindre för att menyn inte ska flyttas ner? ;) svårt att förklara från mobilen..

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag har försökt tidigare med detta men det har inte gått så bra då de som sagt tar ut varandra. Skulle vilja bredda hela (vita) skrivytan, men jag tror jag behöver byta grundmall helt och hållet då...

    SvaraRadera