måndag 30 september 2013

Ullareds-weekend!

Oj, vilken hektisk vecka det blev förra veckan! Förutom "det vanliga" med heltidsjobb, häst och vardag så hade jag jätteproblem med säkerhetskopiering+uppdatering av min iPhone som jag måste lämna in på lagning, jag jagade veterinär hela veckan för att Ina skulle vaccineras och som om det inte vore nog så behövde jag vara orolig för Inas svullna has... Men jag löste allt under veckan som tur var!

I fredags blev det en tidig morgon då jag gick upp klockan 04:30. Jag, Malin och Becca skulle nämligen göra en härlig roadtrip-weekend till Ullared och vi skulle åka direkt efter att jag slutade jobbet klockan 14. Därför var jag tvungen att åka väldigt tidigt till Ina för att kunna vara på jobbet klockan 6... Men det blev bra och vi har haft en helt UNDERBAR helg! Snacka om balsam för själen att få umgås med sina fina vänner en hel helg och att få komma bort lite :)

Så, klockan 14 sharp stod Becca och Malin med Beccas skåpbil och väntade på min jobbparkering och vi gav oss iväg i regnet. Vi lärde oss från förra året att man INTE ska köra över Stockholm en fredag i rusningstrafik då det tog 2 timmar (!) den gången att ta sig igenom... Så vi körde E20 till Göteborg och sedan till Ullared. Den rutten ner blev jättebra då det knappt var någon trafik alls.

Första stoppet längs E20; Texmex-buffé i Mariestad
(mellan Örebro & Lidköping)

Lite färdkost köptes också i Mariestad...


Världens sötaste brev på vandrarhemmet (ankomstnatten)


I provrummet!

Häst-Mekka.....


Som IKEA:s restaurangen... Fast 10x godare!!

Kundvagnsparkeringen lika välfylld som bilparkeringen...


Blev "lagom" med köp i år! Hälften mot förra året ;)

Lunchstopp på hemvägen i Norsholm (mellan Linköping & Norrköping)
vid Göta Kanal. Riktigt mysigt ställe i fint väder!

Jag, Becca och Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar