måndag 8 november 2010

Måndag och kallt!

Hua vad kallt det var idag!! -11 imorse när jag åkte till jobbet =( Jag är verkligen en sommarmänniska, sånt märker man av extra mycket när vintern början pocka på. Tur att jag har min underbara tjocka vinterjacka, all kärlek till den (det går inte att frysa i den...)!

Idag hade jag och Hanna bakat till jobbet för att visa vår uppskattning om att de alla tagit så bra hand om oss under första veckan :) Alla blev jätteglada och tyckte våra "hemmafru-skills" såg lovande ut, vet inte riktigt om det var positivt eller negativt haha... Hade ju tatt med dig.kameran idag för att fota runt lite, men jag satt nästan hela dagen på ordern och glömde helt bort det, nytt försök imorgon igen :)

Inisen fick sin vilodag idag då det bara var hårt ute överallt. Hon gick ordentligt hela helgen så det var nog skönt för henne. Trimning av svans och man + rykt blev det dock!

Ina är faktiskt den ända häst jag träffat (hittills) som passar gudomligt bra i rosa! Jag var VÄLDIGT anti-rosa-människa tidigare, men har mjuknat väldigt på den punkten eftersom prinsessan är rätt "tjejig", damig och dessutom väldigt mörk = alla kriterier för rosaanvändande ;) Hon har ju redan lite småsaker, ett pannband, ett grått schabrak m rosa kant, nyinköpta ljusrosa lindor som vi inte använt än faktiskt. Och snart kommer ett nytt tillskott i "rosa-samlingen" :) Om jag hinner få hem dem innan söndag kanske hon får inviga dem på klubbhoppningen på söndag =D

Fröken Rosa herself <3

2 kommentarer:

  1. De e så fint med rosa på mörka hästar =) Och din e ju så "ponnysöt" (om du förstår va jag menar =) ) så hon är nog väldigt gullig i rosa =) Jag är en väldigt rosa människa, men än sålänge han jag bara haft vallackar, så jag har inte kunnat utsmycka med rosa =P Tyckte de va lite omanligt att ha rosa på en herre =P hehe

    SvaraRadera
  2. Ja, gud ja, visst har Ina sitt söta ponnyutseende att gå på ;)
    Haha, nä då är det ju inte så lätt, du kanske kan köra med ljusblå så länge som substitut?? XD

    SvaraRadera