lördag 20 november 2010

Tandläkare- check!

Shit vad dygnen gått fort senaste dagarna.... Fröken har ju inte gått så mycket eftersom det varit så halt (broddar och sulor på måndag, yes!!). Sen i onsdagskväll körde jag henne till hennes gamla stall i Västeråker. En hästtandläkare kom nämligen dit under torsdagen på dagen och eftersom jag inte kunde ta ledigt från jobbet så ställde Catrine upp och tog hand om Inisen :) Guuuuld värt!! Direkt efter jobbet på torsdagen åkte jag och hämtade hem fröken igen. Känns så skönt att hon är fixad i munnen nu då det verkligen behövdes!!

Igår red vi på ängen bakom mitt hus och det var superbra underlag, snö på gräset, men inge is eller halka. Hon var pigg men ruskigt fin!! Red barbacka på hennes thermotäcke och jag hade mina thermobyxor på mig, men det blev lite extra balansträning bara eftersom det var lite halt ;) Jättefin i munnen!

Ina gillar att visa upp sina tänder ;)

På söndag (imorgon) ska vi ju rida KM:et på UPK, men jag tänker bara ta det som ett tillfälle att få rida loss lite i ridhuset eftersom hon gått lite oregelbundet mycket under senaste dagarna. För ett ridhus säger man ju aldrig nej till om vintern ;) Så det får bli träning helt enkelt. Moa har sagt att hon vill följa med vilket är super så får hon se lite hur Ina är ute. Moa kommer nämligen snart att bli medryttare på Ina några dagar i veckan för att avlasta mig lite. Då kommer jag kanske kunna hinna sova lite mellan jobbdagarna med haha.

1 kommentar:

  1. Det ska bli riktigt kul! Du får smsa mej lite närmare om information till söndag :)

    SvaraRadera