måndag 1 november 2010

Nya jobbets första dag!

Kl är nu 20.32 och jag är äntligen hemma...

Morgonen började med att jag gick upp innan 7, åt frukost, sen cyklade jag 6,5km till mitt nya jobb hos InkClub (OBS, cyklade!) och började kl 8.30. Väl där började vi med en ordentlig rundvandring och jag fick hälsa på alla. Byggnaden är helt supersnygg, helt nybyggd och väldesignad! Vi har härligheter som kaffe/choklad/temaskiner, kolsyravatten i kranarna (!!), vilorum, massagestol.....
Jede, kaffeautomater = LYX!!
 Jag kan fortsätta hur länge som helst, för designen på stället är också helt suuper! Lunchrummet var det snyggaste jag sett! Sen var övriga medarbetare jättetrevliga och roliga, märks att de jobbar i team! Och jag lärde mig mina basic-saker ganska snabbt så min handledare kunde sitta och bolla med en fotboll istället för att hjälpa mig ;D Så det var en kul första dag! Sen kl 17 bar det av 6,5km på cykel hem igen, då mest uppför... Man kan ju inte klaga på motionen, jag var tvungen att stanna efter halva vägen och ta av mig massa ytterkläder så jag bara hade tröjan kvar som överdel... Var helt dyngsur av svett när jag kom hem haha.
Kungsängsbron korsas både dit och hem. Det är något jobbigare hem......
Och när jag kom hem, då var det inte till att slänga sig på sängen direkt. Nej, men slänga i sig 2 mackor fick jag göra för att orka ett stallpass :) Fixade först, sen red Inisen och jag ut i bäckmörkret... Vi red rundan runtom sommarhagen som går nära militärvägarna, mest trav och en galoppsträcka. Jag känner ju den vägen så bra och vet att den är mjuk nu av alla +grader, så det gjorde inget att vi inte såg nåt. Sen travade vi igenom Norby där jag bor på asfalten, bra för ligamenten som omväxling. Ina var lite dryg genom att inte lyssna så super på skänkeln så jag fick verkligen jobba igenom kroppen på en motstridig häst... Så när vi kom ner till stallet tog vi några varv på banan (där det är lampa...) i trav- och galoppjobb för att få rida igenom henne ordentligt. Kändes så skönt att inte behöva "ge sig" när hon var lite knasig :) Svettig häst sen, dags för klippningen tror jag, hon har ju världens jäkla björnpäls!

Oj vad långt inlägg det blev... Hehe, nä nu ska jag äta middag sen sova så jag orkar upp imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar