söndag 31 oktober 2010

Markarbete

Idag var det markarbete tillsammans med Sara och Ormen på schemat :) Vi la ut 4 bommar på voltspår och sen 3 bommar längs ena långsidan med 13- resp. 15 meter mellan. Vi red lite olika ant. galoppsprång, la lite volter mellan osv. och la in travarbetet med voltbommarna. Inisen kändes jättefin och ganska bra lyhörd. Voltbommarna tyckte hon var lite konstiga eftersom hon aldrig har tränat på såna förut, men mot slutet började hon att förstå lite mer hur hon skulle göra :) Märkte idag att hon inte hade sin vanliga ork som under andra ridpass, så nu är det dags att höja kraftfodret till normalnivå igen. Hon har ju fått ganska mycket mindre mängd havre under sin viloperiod med hovarna + nu när hon kommit igång, men nu är det alltså dags för mer energi igen!

Imorgon börjar jag på mitt nya jobb och slutar kl 17, så då kommer det på vardagarna att vara mörkt ute när jag kommer till stallet. Suck... Det är då som lite snö faktiskt känns rätt bra eftersom allt blir så mycket ljusare då!

Aja, vart och köpt en cykelhjälm idag. Trodde aldrig jag skulle ha det igen, hade det senast när jag var 12 år tror jag... Men det är lite skillnad nu när jag varje vardagsmorgon kommer att cykla genom det biltätaste Boländerna mitt i rusningstrafiken... Så en störtkruka kan vara bra om olyckas skulle vara framme...

Ni som är födda efter -94(?) kanske får fråga sina föräldrar om vem detta är...? Har ingen koll på barnprogrammen numera......

2 kommentarer:

  1. Så du menar att vi som är födda innan ska veta vem det är?? Haha, noll koll här tydligen:)

    SvaraRadera
  2. JA att ha följt/sett Trasan och Banarne (Olyckan på bilden) är ju grundpelaren i livet, haha! ;D

    SvaraRadera