lördag 30 oktober 2010

Gårdagens pass

Blev så uppe i glädjen av mitt nya jobb så glömde helt bort att uppdatera om Inas fredagspass ;) Började lite halvkul när jag skulle ta in henne från hagen. När jag fångat henne fick Mio (som annars funkar jättebra med Ina) nåt tokryck och högg henne i rumpan... Ina blev rätt förvånad om man kan kalla det så och hoppade ett stort skutt åt vänster = rätt in i tråden som sa "poff" och gick rakt av. Suck... Så Börje och Gabi fick börja sin lunch med att laga tråd... Men de måste ändå vart snabba eftersom de hade åkt igen när jag kom upp med Inisen på väg till banan.
Nåväl, ett lättare dressyrpass blev det iaf uppe på stora banan! Första riktigta passet sen hov-make overn! Hon kändes självklart lite springig, stretade emot lite här och där, men därimellan väldigt fin! Det tar ju några pass innan hon kommer tillbaka helt i sin stadiga form och ork, vilket är normalt tycker jag allt! Jobbade mest med lite glappande tygel så att hon skulle slappna av och komma ner. Försökte mest rida med sitsen och forma henne med sätet, även i lättridningen. Hon blev riktigt fin i sidorna, som annars kan ta några dagar att få riktigt mjuka. Samlade lite sen på stora volter (banan är väldigt bred och lång) och hon var RIKTIGT duktig! Blev ett ca 20-minuterspass.
Ina 1 juli i somras. Foto: Astrid Gunnarsson

Vid 17-tiden gick jag en promenad ner till stallet igen och borstade bort den nyditrullade leran på hals och ben (of course...) och sen tog på Back on Track-skydden + av med regntäcket. Alltså ett "natti natti" :) Hon var jättegosig i boxen den lilla sötnosen!

Nu ska jag snart iväg t Västeråker och filma Majlis lite när hon tränar dressyr. Ni kommer väl ihåg att hon är till salu? Klicka här för att komma till annonsen. Sen iväg till finaste Inisen för en längre travjoggingtur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar