onsdag 27 oktober 2010

Ina på upptäcksfärd :)

Dagen började med en arbetsintervju på morgonen. Även denna intervju kändes jättebra! Ni kanske tycker jag är lite konstig, men jag tycker det är jättekul att få gå på arbetsintervjuer =D Är inte ett dugg nervös numera. Känns skönt att få visa vem man verkligen är istället för att de bara får en uppfattning om en från ett papper...

Var sen till AB Johan Hansson i Boländerna och köpte upp ett stort mineralförråd.


Var inga problem att hitta dit, en jättestor grön byggnad med gigantiska bokstäver som sa "AB Joh. Hansson" var inte svår att missa ;) Värsta servicen med! Gick in och sa att jag behövde lite mineraler till min häst, normalvarianten. Och medan jag betalade till en person så gick en annan person och hämtade hinken. När jag skulle gå sa han "jag har ställt hinken vid din bil!". Haha, han hade nog sett när jag kom, för mycket riktigt så stod mineralerna bakom bilen när jag kom ut. Snacka om service! :) Deras mineraler är f.ö. jättebra och väldigt billiga. Det är faktiskt de enda mineralerna som Ina äter, så hon är ju ekonomisk med den lilla damen!

Sen åkte jag till stallet och började fixa iordning. Ny spånbal idag, ser så mysigt ut på det überljusa underlaget att man nästan vill lägga sig där själv... Ina var jätteglad och lät sig glatt fångas i hagen (hon säger då inte nej till knäckebröd iaf...) och vi tog en jättemysig tur, ensamma för första gången, som blev som en liten upptäcksfärd med jogging! Vi red runt i dalen, mest trav och hon hade mycket att stå i minsann, mycket att spana in! En liten galopp på en äng bakom mitt hus blev det också, sen så travskuttade vi över några nedfallna små träd i skogen :) Glad häst som sen fick återvända till hagen.

Snart ska jag iväg och jobba på UPK! Ska vicka för Anna idag, 3 hopplektioner så det blir skoj!

Roger över roger ut!

2 kommentarer:

  1. Jag ska också köpa sånna mineraler tror jag :) Vad fick du betala, för hur mkt? Var det pelletsar eller pulver? Tacksam för svar! :)

    SvaraRadera
  2. 227 kr för 12 kg :) Det är pelletsform och alla hästar som jag sett fått det har gillat dem skarpt! T.o.m. Ina äter ju dem och det säger ju en del haha!

    SvaraRadera