onsdag 13 oktober 2010

Kvällstävling LA:6

Några undrade varför jag uppdaterar så dåligt just nu. Det har sin enkla förklaring :) Inas uppdatering är lite tråkig för tillfället eftersom vi håller på att fixa hennes fötter lite grann, så hon har vila för tillfället. Sen också så är jag fortfarande helt slut efter varje arbetsdag (8-17) och somnar nästan på en gång som jag kommer hem... Sen har jag ju massa filmer som ska ut och IDAG så har vi lyckats fixa ny fire-wire-kabel till datorn så nu har  jag laddat in allt!

Ikväll var jag och Lola med underbart sällskap av Malin till Sigtuna och red en LA:6a. Så längesen vi red de klasserna så det var superkul! Lola är dock väääldigt bytesinriktad numera och på framridningen öste hon på som fan i förvända bara för att få byta, så blev en hel del extraridning för att få bukt. Detta gjorde att hon inte orkade helt och var rätt matt på banan tyvärr. Det drog såklart ner massa, bl.a. på lösgjordhet, framåtbjudning, min inverkan m.m + att hon fick jättekonstig takt och inget tryck i travökningarna. MEN, hon gjorde allt jag bad om och klarade båda förvända! Så FÖRUTOM travökningarna som vi fick 4or på, de lägre koefferna och någon enstaka miss, så fick vi mest 6:or och några 7:or i protokollet! Resultatet blev idag 58%, vilket inte är dåligt, men inte tillräckligt för att kunna kvala till MsvB 2011. Så vi får fortsätta att rida massa MsvC-klasser nästa år och försöka kvala då iställlet :) Prinsessan var jäääättetrött sen efter, vi båda kom stånkandes och pustandes ut ur ridhuset. Haha, vilken kondis vi har ;) Hon är så duktig söta Lola, fast att hon är helt slut så gör hon iaf allt vad hon kan på banan :)

2 kommentarer:

  1. Kommer du att fortsätta att dömma på upk? :)

    Mvh Anna

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, vi är några instruktörer som brukar döma skogsbärsdressyrerna + klubbdressyrerna, så jag dömer ju inte alla. Men jag kommer absolut att fortsätta döma då jag tycker det är väldigt roligt och planerar även att utbilda mig på riktigt till dressyrdomare när jag har åldern inne ;)
    Red du idag? Kändes det bra?

    SvaraRadera