söndag 3 oktober 2010

En domardag

Har ganska nyss kommit hem från Östervåla där jag har dömt Harbos klubbdressyr med KM. Allt rullade på jättebra och det var en väldig blandning på ekipage och klasser (LD:1-LA:1). Var som vanligt roligt att döma och jag tror att ekipagen blev nöjda med :)

Nu sitter jag med mina distanskurser och undrar över hur jag ska kunna hinna med allt som händer nu... Men det är väl bara att köra som vanligt!

Det är så himla synd att ridhussäsongen har börjat på allvar, nu när jag äntligen börjar få lite luckor från tävlandet och hinner med att åka på fotouppdrag. I vissa ridhus fungerar det ok, men jag känner att det inte blir tillräckligt bra kvalité på bilderna överlag för att kunna sälja dem med gott samvete. Jag har ju nu mitt lilla objektiv med fast zoom på 50mm och det låga bländarvärdet 1.8. Det som saknas nu är en kamera med högre ISO. Den jag har nu (EOS 400D) har högsta ISO 1600, vilket inte är tillräckligt då man vill ha snabba slutartiden. Och t.ex. 550D:n har närmare 13000 i ISO, det talet skulle verkligen komma till användning!!

Aja, mkt med det där... Funderar på att fixa till min fotohemsida och ev. göra en till hemsida för andra uppdrag.

2 kommentarer:

  1. Var Jonnis med på tävlingen?

    SvaraRadera
  2. hur får man iso 13000 på en 550 då?
    ja har bara sett upp till 6400, min kompis har en sån och varken jag eller hon får mer än 6400 iso
    jag har bara till 3200 ): vill ha en 60d :D men får inte ):

    SvaraRadera