fredag 22 oktober 2010

Vart hos "Spånmannen"

Idag körde jag till Vittinge (ganska nära Järlåsa) och köpte spån av leverantör Mikael Eneroth. Först lite krux att hitta vart jag skulle svänga av, in på vilken gård, men det löste sig! Det var en jättefin anläggning han hade, mycket var helt nybyggt! Spånet lassade vi snabbt in i transporten och sen fick jag en ordentligt rundvisning på gården i lokalerna. Där spånet och fodert var för tillfället skulle han bygga ett 60-boxarsstall minsann med direktkontakt med ett ridhus! Sen i en annan byggnad hade han en jättefin hästsportbutik med jättestort sortiment! Tänk vad som kan gömma sig ute på landet :)


Nu är allt KLART i stallet. Spånet på plats, boxen fixad, vattenhinkarna fyllda, maten iordninggjord... Nu är det bara hästen som saknas ;) Och henne ska jag åka och hämta nu! Tar med mig den lilla digitalkameran så jag kan småfota lite :) Imorgon vid utsläppet så kommer jag istället att fota med systemkameran + så ska mamma filma!

Uppdatering ikväll om hur flytten gick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar