tisdag 19 oktober 2010

Magen är inte med mig...

Har legat lite lågt de senaste dagarna eftersom jag till och från haft väldiga magsmärtor + lite andra tillhörande symptomer. Varit till farbror doktorn idag och tydligen har jag till största sannolikhet början till magkatarr... Kände av lite förra veckan, men nu har det blivit värre. Orsaken är förmodligen all stress och psykisk påfrestning då jag även har haft 2 st ångest/panikattacker under den senaste veckan. Allt känns jättekonstigt eftersom jag aldrig varit med om liknande förut då jag är en lugn och samlad som människa. Kan ju sammanfatta med att det är jobbet som tagit knäcken på mig. Ska börja med nån medicin från apoteket som skulle vara bra mot magkatarr, så den kommer förhoppningsvis inte bryta ut helt och hållet som tur är!

Märkte en annan grej häromdagen när jag körde hem från stallet. Jag har alltid radio på i bilen och skiftar mellan olika kanaler beroende på vilken låt de kör för tillfället. Ända sen Bandit har blivit en Uppsalakanal så har jag lyssnat mycket på den eftersom de kör mycket bra musik! Men när jag bytte till Bandit i bilen då, så fick jag nästan en panikattack när jag hörde musiken. Blev som en kall kår genom hela kroppen, jättesvår att beskriva! Bytte snabbt tillbaka till Rix eller vad det nu var och började tänka efter... På jobbet har vi Bandit på ganska högt hela arbetsdagarna när vi ringer och det är från de tillfällena som min stress och oro har skapats. Det måste vara lite likt för såna som jobbar i butik under julperioden. Alltså att personalen nästan får psykbryt så fort de hör en jullåt eftersom jullåtar spelas så frenetiskt under den mest hektiska och jobbiga perioden för dem... Så jag får nog hålla mig lite ifrån Bandit ett tag...

Tur att jag har min älskade PRINSESSA som får mig att slappna av och må bra!! Älskar verkligen den lilla hästen så mycket!!

3 kommentarer:

  1. Ta det lugnt och känn efter hur du mår! Hästar är den bästa medicinen! Kan trösta dig med iallafall att nästan alla "vuxna" människor får panikattacker i perioder. Så du är inte ensam bara vuxen! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. ett tips-p3 utsänder må bra vibbar :)

    SvaraRadera
  3. U--> Ja, jag har fått ta mig en riktigt funderare nu. Ina gjorde min dag idag eftersom hon avgudade mig i stort sett efter att vi varit på en liten barbackatur i regnet ;) Första turen sen "nya" hovarna, så hon var såå nöjd!
    Skönt att höra att man inte är ensam :)

    K--> Då ska jag börja bli stamlyssnare där!!

    SvaraRadera