söndag 24 oktober 2010

Prov på regntäcket- check!

Idag har det regnat mycket (och snöat ett kort tag med!). Jag var nere i stallet idag igen vid 7.30 och släppte ut Ina. Det gick lika bra som igår, lite pigg mot hagen men det är ju förståeligt. Hon "håller sig på mattan" hela tiden ändå :) Idag racade de uppför backen haha!

I och med att det regnat så mycket idag så var det ett perfekt tillfälle att se hur regntäcket klarat sig, och det fick högsta betyg, för det hade inte regnat igenom alls! Alla droppar låg utanpå, så nu hänger täcket i sadelkammaren och torkar yttersidan tills imorgon (då jag återigen kommer eftersom en till häst ska in i hagen då). Ett till + var att fröken inte frös (hon är ju en frussis...) vilket var mycket bra!
Bra betyg av frussen häst!
Ina fick vila från ridning idag också, räcker gott med att få gå i hagen de två första dagarna så hon får chans att komma in i rutinerna och alla nya intryck :) Visade upp henne för min pappa och hans barndomskompis från Sundsvall mitt på dan. Sen på e.m. kom jag ner och fixade iordning allt + pysslade om damen när jag tagit in henne. Gosig var hon idag minsann! Sen körde jag hem transporten till Västeråker i ösregnet.

Imorgon blir det projekt:
  • Skruva fast boxskylten (den är jättefin!!)
  • Sätta upp whiteboard-tavlan
  • Fortsätta på min "Uppsala-tour" med spontanansökningar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar