söndag 17 oktober 2010

På fredag drar vi!

Nu är allt äntligen klart och jag kan avslöja lite mer detaljer!

På FREDAG flyttar jag och Ina till Surmulen! För mig blir det att flytta hem eftersom jag i stort sett är uppväxt där och har haft olika medryttarhästar sen jag var 12 år (10 år sen...). Jag bor ju bara några 100 m ifrån stallet, så det kommer vara GUUUULD att ha hästen så nära när man kommer hem 17.30 från jobbet varje dag...

Idag dömde jag dressyr på UPK till ca 15-tiden och efter det en ordentlig omgång med Majlis på stubbåkern. Blev en maktkamp med den lilla 5-åringen idag, men jag var envisare och hon var riktigt duktig! Sen fyllde jag bilen med grejer... Håller på att invadera Surmulen nu och det är ju lite grejer om man säger så... Så det är skönt att kunna ta lite i taget :)
Detta börjar nu sakta men säkert att försvinna från huset och in i stallet...

Har i övrigt idag bestämt mig för att Ina ska stå på spån nu och få lite halmkakor att käka på. Hon bantar ju för att få ner magomgånget och nu när vi minskat hösilagemängden så slukar hon i sig halmbädden varje dag istället haha.

Nä, måste gå och sova nu, imorgon blir det en 14-timmars arbetsdag... Först sälja 8-17, sen vikariera på UPK ca 18-22.

4 kommentarer:

  1. Hej Emilie! Måste bara fråga var du har köpt de helt sjukt snygga schabraken, även hinkarna är superfina! Då jag äntligen ska få en foderhäst, så måste man ju har lite fina saker till den såklart. Var det billiga eller dyra? Ha de bra. /Tina

    SvaraRadera
  2. Sv: Åh vad roligt!! Det översta schabraket har jag köpt på Hööks för ca 250 kr och det undre är ett dressyrschabrak från Lamicell som jag köpt på sporren för 399 kr :) Hinkarna + tunnorna har jag köpt på ÖB och vattenhinkarna på City Gross. Så åk runt lite på olika "hästställen" i stan och kika runt, det är det bästa så du får titta igenom! Jag rekomenderar framförallt: Sporren, Hööks, City Gross, ÖB och Granngården

    SvaraRadera
  3. Ok, då får jag kika runt lite till. Vet du på ett ungefär hur lång kö det är för att stalla upp sin häst på UPK? Det skulle ju vara superpraktiskt! Har dock fått napp på några ställen, men man kan ju alltid ställa sig i kö. :)

    SvaraRadera
  4. Har ingen aning faktiskt om hur lång kön är, men som du säger, det skadar aldrig att ställa sig i kön! Lycka till med hästen och kom ihåg att du kan fortsätta fråga saker som du undrar över!

    SvaraRadera