tisdag 26 oktober 2010

Enkel "uppfinning" mot skav

Just kommit hem från stallet. Klockan är snart 18 och det är kolmörkt ute :(
Idag red jag och Ina ut med Lincoln en skrittsväng. Sen travade jag några varv + något varv i galopp på stora ridbanan. Oj vad fräsch hon känns!! Och glad =D

När jag tog på Ina "pyjamasen" för kvällen så stod jag och funderade på hur jag skulle kunna få ihop bringdelen på fleecetäcket och minska risken för skav av bogspännena. Tog då en vanlig ridpad (som är för stor för Ina ändå...) och klippte två hål i den. Trädde innanför täcket och knäppte spännet igenom och tada!! :

No skav här inte ;)
Sötis står å väntar på att få gå till boxen efter ridtur
 Sen testade jag förbygeln (GG) som jag köpte rabatterat på Sporren. Den passade jättebra, dock måste jag göra lite nya hål på några av spännena men det är lätt ordnat! Det roliga är att storleken på förbygeln är "Ponny" haha ;D Lill-ponnyn! Så här ser den ut:



Nu blir det middag sen sova... Har haft ont i halsen i två dagar (preparerar som 17 med Molkosan och Echinaforce) så att sova massa extratimmar gör väldigt gott!

Imorgon blir det arbetsintervju, köpa mineraler och på kvällen ha lektioner på UPK!

3 kommentarer:

  1. Nu har Ina en likadan förbygel som Bobbee ;). Gillar den skarpt faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Oh :D Gissar att han också har ponnystorlek? ;)

    SvaraRadera
  3. Såklart :) Lillhästen!
    Martingaldelen passar dock inte alls, alldeles för lång. Men går säkert att justera om jag kommer att behöva den någongång.

    SvaraRadera