måndag 15 november 2010

Min hovslagare är bäst!!

Ikväll när jag stod och mockade så fick jag ett trevligt sms! Det var min hovslagare som skrev att han kunde, om jag ville, komma ikväll vid 20-tiden och slå på Ina hennes tappsko! Yes!! Så nu är skon på, höger baksko är nypåslagen igen eftersom den var lös+ 1 ny söm i båda vänstra skorna. Så nu ska hon väl kunna hålla i sömmarna i en vecka iaf tills vi ska sko på riktigt. Då blir det med snösulor och broddhåll, fy fan va skönt det kommer bli!
Jag vill för övrigt verkligen rekommendera denna hovslagare, Christer Bodin, till alla som vill ha en BRA och KUNNIG hovis! Förutom hovslagare så har han bl.a. jobbat som veterinär, massör, trav, rider själv m.m. Sen är han supernoga med varje skoning, han anpassar verkningen och skoningen efter hur hästen ser ut idag, inte hur det såg ut första gången han skodde den...


Denna dag har bestått av en sak: TRÄNINGSVÄRK! Shit, kom knappt upp imorse... Axlarna, vänster arm, revbenen, magen....... Och när Hanna och jag fick en skrattattack på f.m på beauty gjorde det så ont att man bara fortsatte att skratta ;) Så nu är jag igång igen kan man väl säga! Imorgon ska jag och Hanna gymma direkt efter jobbet på hälsoalliansen som ligger precis bakom InkClub (4min gångväg). Vi har ju fått en månads gratis träning där vilket är super! När den månaden är klar kommer jag dock att köpa årskort på friskis, trivs bättre där.

Nu måste jag sova om jag ska orka upp i ottan och åka till stallet innan jobbet... Godnatti!

3 kommentarer:

  1. Vad dyr Chrille blivit :O

    SvaraRadera
  2. Hej Emilie! Jag hade ju tänkt komma förbi er i stallet någon gång på höstlovet men det hanns inte riktigt med.. Men kan jag komma någon gång i helgen? :)

    SvaraRadera
  3. (svar på kommentaren i min blogg) Okej då vet jag ! :) Om du skulle behöva hjälp på söndag så ställer jag gärna upp på att följa med :) Vi behöver för min del inte ha någon brådska med provridning, eftersom jag har lite mindre än fem veckor kvar i skolan så har jag börjat komma in på "upploppet" och det kommer antagligen en sista bomb med skoluppgifter, prov och läxor nu den senaste tiden! Och jag har några lektioner kvar att rida på UPK så känn ingen brådska :)

    SvaraRadera