onsdag 15 augusti 2012

Bandaget är avtaget :)

Igår var det exakt 4 månader sedan olyckan och äntligen har det hänt grejer! Såret är nu några "skorplappar" och bandaget är nu helt avtaget :)!

Anledningen till att jag inte skrittat premiärturen än är pga att näst sista bandaget hade glidit ner lite en natt och tryckte på benet vilket gjorde att benet blev tjockt. Dan efter hade halva svullnaden gått ner så det är snart borta. Lite antiklimax är det ändå att hon fick en svullnad i skadebenet, men inte av sin skada.... Jag kollade med Malin igår som är medryttare på Karin och också veterinär på Ultuna om hon tyckte att jag skulle bandagera svullnaden eller ej. Och hon tyckte (som jag) att bara låta det vara så försvinner det av sig självt. Jag borstade benet ordentligt m magic brushen som ökade cirkulationen och Ina reagerade ingenting, så det är varken ömt eller varmt :) Sen går vi på promenader. Och så fort benet är utan svullnad så ska vi äntligen få göra vår ridpremiär :)

Men visst är det häftigt hur såret nu inte är ett sår längre efter 4 månader, kolla in bilden liksom ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar