torsdag 9 augusti 2012

En flytt för framtiden

Det är med blandade känslor jag skriver det här inlägget.

Jag skrev tidigare om att jag hade motivationssvårigheter förra vintern med hästdelen och att hålla igång träningen. Jag har bl.a. därför tagit beslutet att flytta från Surmulen innan vintern till ett stall med ridhus. Numera har jag ju dessutom jobbet på ena sidan stan, hästen på andra sidan stan, medan jag bor i mitten...

Så nu, efter mycket förberedelser och planering blev allt helt klart idag. Den 1 september flyttar Ina till Eke gård som ligger nån km utanför stan, innan UPK. Jag kommer då att ha bara några km till stallet från jobbet och såklart även ha bra avstånd till lgh. Vi kommer ha ett stort fint ridhus på gården vilket kommer bli HELT UNDERBART!! Träningsmöjligheterna kommer att öka nå grymt och vi behöver inte åka iväg så mycket i vinter. Jag får även nära till UPK och jag håller på att fila på en plan så jag även kan återuppta träningarna för Uffe (dagtid) utöver Nina-träningarna ;)

Allt känns jättebra och jag är så glad att min medryttare Sandra följer med oss till Eke :)

Jag har dock som sagt blandade känslor för flytten eftersom Surmulen är som mitt andra hem. Det är beläget ca 700 m från mina föräldras hus och jag har varit aktiv med privathästar där sen jag var 12 år..... Älskar alla mina underbara stallvänner och kommer sakna dem väldigt mycket att ha i vardagen :'( Självklart kommer jag ändå att titta förbi då och då :)

Men det känns iaf väldigt bra att jag vågar ta steget och satsa på mig och Ina med denna flytt. Annars är det inte svårt att stanna i "trygghetszonen".

Nu kan min och Inas satsning börja på allvar :)

3 kommentarer:

  1. Tror det kommer bli bra med flytt och början på en ny kula o verkligen satsa!
    Kul med fler som jag "känner" som ska satsa "mer" på sig själv och hästen som jag ska göra from när Harmonie kommer hem ( o hoppas på att få det nya jobbet)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du tagit ett bra beslut, det ska vara enkelt att träna, annars blir det inte av! Och underbart att du kan träna för Uffe också! Eke är ett trevligt ställe! Lycka till i framtiden - ska bli roligt att följa dig i din blogg!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du ska flytta hit! Välkommen!

    SvaraRadera